Spalding

Amerykański producent najsłynniejszej piłki do koszykówki i nowa strategia marki w Polsce.

 

Problem

Marka Spalding w Polsce ma ugruntowaną opinię i wizerunek, większość konsumentów uznaje ją za najlepszą markę w swojej kategorii. Młodzi ludzie nie postrzegają jej jednak jako marki innowacyjnej. Na pierwszy plan przebijają się skojarzenia z tradycją, które są prawidłowe, ale utrudniają przypisanie do marki atrybutów nowoczesności. Konsumenci postrzegają też markę Spalding jako drogą lub nawet niedostępną cenowo.

Cel

Utrzymanie silnej pozycji rynkowej, pozycji lidera, a dodatkowo zmiana postrzegania marki przez konsumentów jako: marki dostępnej dla każdego i innowacyjnej, co pozwoli zwiększyć efektywność działań marketingowych i sprzedażowych w kanale b2b (odbiorcy hurtowi: kluby i drużyny sportowe, szkoły, dystrybutorzy).

Rozwiązanie

Stworzenie nowej strategii komunikacji, która skutecznie zmieni pozycjonowanie marki. Wdrożenie nowego, nowoczesnego serwisu internetowego, który będzie komunikował wizerunek marki oraz stanie się użytecznym narzędziem sprzedaży w kanale b2b.

Spalding nie sprzedaje produktów.
Spalding dostarcza szczególne wartości i unikalne doświadczenie związane z użytkowaniem marki.

Pierwsza piłka do koszykówki, footballu amerykańskiego i baseballu w historii tych dyscyplin sportowych

lat na boisku

lata w NBA

europejskich top-lig uznało Spaldinga za oficjalną piłkę

Koncepcja i realizacje

 

Storytelling: Spalding jest historią o zwycięstwie. Ale takim, które nie wypływa z samego talentu czy zdolności fizycznych. Jest to zwycięstwo, które rodzi się z czegoś głębszego, z wiary i pewności siebie. Spalding pomaga ludziom wyzwalać wewnętrzną energię. Pomaga im pokonać własne słabości i ograniczenia. Pomaga udowodnić, że można to zrobić. To podejście przekłada się na sposób komunikowania: pewny siebie i motywujący. Spalding inspiruje ludzi do walki, do wiary we własne siły i do ciężkiej pracy.

 

Użytkownik marki: Spalding walczy o każdego fana sportu. Profesjonaliści wybierają Spaldinga, bo jest najlepszy. Amatorzy wybierają Spaldinga, bo chcą być tak dobrzy, jak profesjonaliści.

Obietnica marki: Spalding wzmocni Twoją pewność siebie. Dzięki temu pokonasz własne ograniczenia i zaczniesz zwyciężać. Mimo porażek Spalding będzie zawsze przy Tobie, bo każde doświadczenie czegoś uczy i wzmacnia. Spalding będzie pchać Cię do tego, żebyś był lepszy, niekoniecznie względem innych, ale przede wszystkim względem siebie każdego dnia.

Brand language: Spalding nie mówi: „Nikt nas nie pokona”, „Jesteśmy najlepsi”. Spalding mówi: „Pomożemy Ci być najlepszym, jak tylko potrafisz”, „Pozwolimy faktom mówić za siebie”. Spalding nie mówi: „Popraw swoją grę!”, „Nikt nie pamięta tych, którzy zajmują drugie miejsce”. Spalding mówi: „Napisz swój własny los”, „Przekrocz granice”, „Wiara jest silniejsza niż przeciwności”.

TRUE TO THE GAME

Dla marki Spalding wykonaliśmy:

  • strategię komunikacji
  • koncepcję kreatywną
  • wdrożenie strony internetowej
  • dodatkowe funkcjonalności, takie jak interaktywny katalog produktów

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy, jakości wykonania i wsparcia udzielanego na każdym etapie, również po zakończonym wdrożeniu. Specjaliści z firmy Harry Slogan dokładnie analizują każdy problem i zawsze znajdują najlepsze rozwiązania.

Adela Grzyb , Prezes Zarządu Basket Pro (Spalding Polska).